flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Оприлюднено звіт за результатами опитування відвідувачів щодо якості функціонування Миколаївського апеляційного суду

29 січня 2021, 14:15

У грудні 2020 року Соціологічним Центром «Українська група соціальних досліджень» на замовлення Миколаївського апеляційного суду проводилося опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду.

Дослідження проводилося з 14 до 28 грудня 2020 року.

В процесі дослідження відповідно до анкети було опитано методом «face to face» 102 респонденти, серед яких 74 учасники судових процесів (52 у цивільних справах та 22 – в кримінальних).

Відбір респондентів здійснювався методом випадкового відбору – кожний третій учасник процесу, що покидає залу по закінченню судового засідання.

Результати дослідження підтвердили доволі високий рівень довіри та позитивне ставлення до суду.

Опитування складалося з трьох блоків:

  1. Загальна характеристика респондента.
  2. Основна частина – оцінювання роботи суду за вимірами якості.
  3. Зміни, рекомендації та система «Електронний суд».

Питання першого блоку характеризували респондента за віком, статтю, рівнем освіти, наявністю вищої юридичної освіти, місцем проживання, матеріальним становищем. Також дозволяли визначити чи є респондент учасником процесу, якщо так, то якого видів, на якій стадії розгляду перебуває судова справа, як часто за останні три роки респондент був учасником судового процесу в Миколаївському апеляційному суді і як часто цей суд приймав рішення по справі респондента.

На питання щодо оцінювання за п’ятибальною шкалою якості роботи Миколаївського апеляційного суду 37,84% респондентів поставили «відмінно», 28,38% – «добре», 9,46% – «задовільно», 4,05% – «незадовільно» та 2,7% – «погано». 17,57% респондентів заначили, що їм важко відповісти.

При оцінюванні роботи суду за вимірами якості 98,63% опитаних було зручно знайти будівлю суду, 87,18% було зручно діставатися до будівлі суду громадським транспортом, 77,55% було зручно паркувати автомобіль біля будівлі суду.

Жоден з респондентів не зазнавав перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони.

На думку респондентів перебування в суді зручне та комфортне (97,26%), вільний доступ до побутових приміщень (туалетів), чисто та прибрано (100%), достатньо освітлення.

Респонденти у повній мірі були задоволені роботою суду, повнотою та якістю інформації на інформаційних стендах щодо розташування кабінетів, залів судових засідань; правил допуску в суд та перебування в ньому; справ, що призначені до розгляду; зразків документів (заяв, клопотань тощо); порядку сплати судового збору.

63,01% респондентів користувалися сторінкою суду в інтернеті, а 91,49% знайшли на сторінці суду потрібну для них інформацію.

Позитивно була відмічена і робота працівників суду, їх доброзичливість, повага, бажання допомогти; однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу; професіоналізм, знання своєї справи.

При відповіді на питання щодо сприйняття роботи судді, 69,12% опитаних позитивно відзначили неупередженість та незалежність суддів.

82,35%відзначили коректність, доброзичливість, ввічливість суддів.

77,95% визнали належною підготовку до справи та знання справи

86,76% респондентів позитивно відповіли на питання про надання судом можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію.

82,09% вважали, що судом дотримана процедура розгляду.

При відповіді на питання, чи було рішення по їх справі добре обґрунтованим, 67,86% респондентів висловилися позитивно.

У Звіті за результатами опитування висвітлена залежність відповідей на окремі питання від соціальних статусі в респондентів.

Зокрема, в цілому за результатами опитування робота суду оцінювалася переважно позитивно, баланс оцінок змін, що відбулися в роботі суду за період попереднього відвідування +27,07%.

При цьому, зміни, які відбулися в роботі судової палати у кримінальних справах суду оцінюються респондентами більш позитивно, ніж в судовій палаті у цивільних справах («несуттєві покращення» відповідно 40% і 28,57%).

Цікаво, що жінки ставляться до роботи суду більш вимогливо і критично, ніж чоловіки.

Найбільш критично поставилися до змін в роботі суду респонденти у віці старше 40-59 років, найбільш позитивно – респонденти у віці старше 60 років.

За місцем проживання більш критично оцінюють зміни в роботі суду жителі області, трохи краще – жителі Миколаєва.

Респонденти з вищою освітою краще оцінюють зміни в роботі суду.

На питання щодо конкретних змін, які необхідні для покращення роботи Миколаївського апеляційного суду респонденти пропонували:

- збільшити кількість суддів судової палати у кримінальних справах;

- скорегувати час, на який призначається апеляційний розгляд судових справ;

- покращити роботу аудіо- та відеосистем в суді;

- збільшити кількість залів для проведення засідань в режимі відеоконференцзв’язку тощо.

При відповіді на питання, які стосувалися роботи системи «Електронний суд», респонденти зазначали, що це зручно, що на заяву в електронному вигляді в суді відреагували своєчасно.

Водночас, висловлювали такі зауваження: не в повній мірі розроблене програмне забезпечення цієї системи, тому дуже повільно завантажуються файли, часто перевантажений сайт, бувають збої в системі, не на всіх сайтах є потрібна інформація тощо.

З текстом звіту можливо ознайомитися за посиланням: https://mka.court.gov.ua/sud4812/inshe/ocinyuvannia2/1