flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Миколаївського апеляційного суду на 2024-2026 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Рішенням зборів суддів

Миколаївського апеляційного суду

від «11» __грудня__ 2023_ року

(протокол № __3__)

 

 

Комунікаційна стратегія

Миколаївського апеляційного суду на 2024-2026 роки

 

Вступ

 

Комунікаційна стратегія Миколаївського апеляційного суду (далі Комунікаційна стратегія суду) розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.

Зміст та структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на Конституції України, Законах України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні в засобах масової інформації», «Про інформацію», Кодексі суддівської етики та інших нормативних актах, які регулюють діяльність у цій сфері.

Стратегія є основним документом, який регулює питання здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій. Вона визначає комунікаційні засоби, методи та прийоми, що сприятимуть наданню об’єктивної, оперативної інформації про діяльність апеляційного суду, формуванню його позитивного іміджу.

У цьому документі наведено стратегічні пріоритети, які визначатимуть вектори комунікаційної діяльності Миколаївського апеляційного суду протягом 2024-2026 років, а також очікувані результати від реалізації стратегії.

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

Миколаївський апеляційний суд здійснює свою внутрішню та зовнішню комунікаційну діяльність завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій, веденню внутрішнього документообігу та доведення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через інтернет ЗМІ.

Задля широкого та системного висвітлення діяльності суду в засобах масової інформації у Миколаївському апеляційному суді створено посаду головного спеціаліста (із забезпечення зв’язків з засобами масової інформації), робота якого спрямована на формування позитивного іміджу судової влади, забезпечення налагодження комунікаційної діяльності суду, здійснення комплексного планування інформаційної діяльності суду, об'єктивне, юридично грамотне та достовірне висвітлення роботи суддів та суду; покращення рівня обізнаності громадськості щодо діяльності судової системи та роботи Миколаївського апеляційного суду.

Один зі способів реалізації комунікаційної діяльності Миколаївського апеляційного суду це взаємодія зі ЗМІ та громадськістю шляхом надання відповідей на запити та звернення в порядку встановленому Законом України «Про доступ до публічної інформації» та Законом України «Про звернення громадян».

У приміщенні суду є інформаційні стенди, де відвідувачі можуть дізнатися необхідну інформацію: ознайомитися з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами та графіком прийому громадян керівництвом Миколаївського апеляційного суду.

На офіційній сторінці Миколаївського апеляційного суду на вебпорталі «Судова влада України» розміщена загальна інформація про суд, публікується інформація щодо розгляду справ, які становлять значний суспільний інтерес, актуальна інформація для відвідувачів суду та учасників судових проваджень, зразки типових заяв, тощо.

Для зручності осіб з обмеженими фізичними можливостями приміщення облаштовано пандусом.

Планування комунікаційних заходів здійснюється, зокрема, з урахуванням результатів опитування громадян щодо оцінки якості роботи Миколаївського апеляційного суду, рекомендацій, які отримуємо на онлайн семінарах і вебінарах для прессекретарів судів.

  1. Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують розв’язання

Нагальним є питання забезпечення вільного, безперешкодного доступу до суду відвідувачами, зокрема людьми з інвалідністю.

Заважає налагодити ефективний діалог із громадськістю рівень загальної правової культури населення, а також інформація переважно у ЗМІ про низький рівень довіри у суспільстві до судової системи, яка здебільшого має суперечливий, суб’єктивний характер.

  1. Мета і основні цілі Комунікаційної стратегії суду

Метою комунікаційної стратегії Миколаївського апеляційного суду є формування довіри громадян до судової влади в Україні через довіру до роботи суду апеляційної інстанції, і загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

Основними принципами Комунікаційної діяльності суду є:

- прозорість та публічність - висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;

- повнота і точність – урахування всіх основних факторів при висвітленні інформації, наближення фактів, висновків, коментарів, прогнозів до дійсного стану речей;

- відкритість – створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;

- партнерство – співпраця та налагодження зв’язків з громадськістю, органами державної влади (взаємовідносини);

- відповідальність за зміст і якість інформації;

- правдивість – надання чіткої, правдивої та об’єктивної інформації;

- реалістичність – проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;

- оперативність – своєчасність інформування громадськості;

- доступність – лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.

  1. Цільова аудиторія

Заходи Комунікаційної стратегії спрямовані на співпрацю з наступними групами цільової аудиторії:

Внутрішні:

- професійні судді;

- працівники апарату суду;

-  працівники суду.

Зовнішні:

- засоби масової інформації;

- учасники судового процесу;

- відвідувачі суду;

- правозахисні організації, юристи, адвокати;

- учні та студенти юридичних навчальних закладів;

- учні загальноосвітніх шкіл міста Миколаєва та Миколаївської області;

- представники суб'єктів владних повноважень.

Групи зовнішньої цільової аудиторії на цей час є найбільш пріоритетною цільовою групою.

  1. Заходи з реалізації Комунікаційної стратегії

№ п/н

Назва заходу

Цільова аудиторія, на яку направлений захід

Очікуваний результат

 

Орієнтована дата проведення

Примітка

Внутрішня комунікація

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом

 

Судді та працівники апарату суду

 

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду.

 

Постійно

 

2.

Організація та проведення тренінгів з питань спілкування з відвідувачами суду

Судді та працівники апарату суду, керівники відділів

 

Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

 

Періодично

 

Зовнішня комунікація

1.

Оновлення інформації всіх розділів інтернет сторінки Миколаївського апеляційного суду на офіційному вебпорталі Судова влада України

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

 

2.

Оновлення інформаційних стендів в приміщенні суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, представники органів державної влади і місцевого самоврядування

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

 

Упродовж 2024-2026 рр. (у разі оновлення інформації)

 

3.

Проведення інформаційно-просвітницької роботи

Студенти, школярі

Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до суду

Упродовж 2024-2026 рр.

 

4.

Дні відкритих дверей

Студенти вишів, ліцеїв, школярі

Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду

Упродовж 2024-2026 рр.

 

5.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, за необхідності, організація оперативного реагування на них

 

Цільові аудиторії (за результатами моніторингу)

Покращення сприймання громадянами роботи суду, підвищення довіри до роботи суду

Упродовж 2024-2026 рр

 

6.

Опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду (анкетування)

Відвідувачі суду

Підвищення довіри громадськості до роботи суддів та судової системи загалом, покращення сприйняття громадянами роботи суду

Двічі на рік

 

  1. Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії

Для Миколаївського апеляційного суду, як джерела інформації, дуже важливою є результативність комунікаційного процесу - згода, взаєморозуміння між учасниками комунікації, зміна у свідомості та поведінці отримувача інформації.

Комунікаційна стратегія суду впроваджується для покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством, доступності правосуддя, публічності судового розгляду.

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

Громадяни мають сприймати суди як установи, покликані захищати їхні права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

Найвищою оцінкою реалізації Комунікаційної стратегії суду буде розуміння громадянами результатів роботи суду та прийнятих судових рішень. Розуміння роботи суду підвищить довіру громадян до системи судочинства, відкритість та прозорість роботи суду сприятиме підвищенню довіри до суддів та ухвалених ними рішень. Суди сприйматимуться громадськістю як установи, які дійсно стоять на її захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин віритиме та може бути впевненим у тому, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону. Зміни в оцінках роботи суду будуть результатом діалогу суду з громадою.