flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Миколаївського апеляційного суду на 2021-2023 роки

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Рішенням зборів суддів

Миколаївського апеляційного суду

від «23» лютого 2021 року

(протокол № 1)

 

 

Комунікаційна стратегія

Миколаївського апеляційного суду на 2021-2023 роки

 

Вступ

 

Зміст і структура Комунікаційної стратегії Миколаївського апеляційного суду визначені цілями правосуддя, завданнями та повноваженнями суду, ґрунтуються на нормах Конституції України, законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», інших національних актів, що регулюють діяльність в судовій сфері.

Стратегія є основним документом, який регулює питання здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій. Вона визначає комунікаційні засоби, методи та прийоми, що сприятимуть наданню об’єктивної, оперативної інформації про діяльність апеляційного суду, формуванню його позитивного іміджу.

У цьому документі наведено стратегічні пріоритети, які визначатимуть вектори комунікаційної діяльності Миколаївського апеляційного суду протягом 2021-2023 років, а також очікувані результати від реалізації стратегії.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

 

Миколаївський апеляційний суд має чималий досвід внутрішньої та зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду широкому колу громадськості.

У приміщенні суду розміщено стенд зі зразками заяв про відкладення розгляду справи, видачу копії ухвали, з даними про платіжні реквізити для перерахування судового збору тощо.

Для зручності осіб з обмеженими фізичними можливостями приміщення облаштовано пандусом.

Відповідальні за наповнення офіційного сайту суду на порталі «Судова влада Україна» створюють та розміщують відомості про діяльність установи в рубриках «Про суд», «Прес-центр», «Громадянам», «Інше» тощо. Події з життя суду оперативно висвітлюються і на відповідній сторінці в мережі «Facebook» та в інтернет-виданнях.

Судді беруть участь у теле- і радіопрограмах правового спрямування, відвідують круглі столи, тренінги, присвячені поліпшенню комунікації судів та громадськості.

Взято до уваги результати моніторингу сайту суду стосовно його інформаційної відкритості. Наразі триває робота щодо наповнення сайту необхідними відомостями, які сприятимуть формуванню іміджу суду як установи, відкритої і доступної для громадян.

Крім того, в МАС залучають студентів для проходження практики, проводять Дні відкритих дверей.

Суд налагодив зв’язки і з міжнародною організацією – Проектом Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Нове правосуддя».

Планування комунікаційних заходів здійснюється, зокрема, з урахуванням результатів опитування громадян щодо оцінки якості роботи Миколаївського апеляційного суду, рекомендацій, які отримуємо на онлайн семінарах і вебінарах для прессекретарів судів.

 

  1. Ресурси для здійснення комунікації і проблеми, які потребують розв’язання

 

Нагальним є питання забезпечення вільного, безперешкодного доступу до суду відвідувачами, зокрема людьми з інвалідністю.

Заважає налагодити ефективний діалог із громадськістю рівень загальної правової культури населення, а також інформація переважно у ЗМІ про низький рівень довіри у суспільстві до судової системи, яка здебільшого має суперечливий, суб’єктивний характер.

 

  1. Мета Комунікаційної стратегії суду

 

Комунікаційна стратегія Миколаївського апеляційного суду спрямована на забезпечення прозорості та відкритості діяльності суду з метою підвищення рівня довіри громадськості до суду та формування позитивного іміджу судової влади у суспільстві.

 

Метою Комунікаційної стратегії є:

 

Основними принципами комунікаційної діяльності Суду є:

 

- прозорість та публічність - висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;

- повнота і точність – урахування всіх основних факторів при висвітленні інформації, наближення фактів, висновків, коментарів, прогнозів до дійсного стану речей;

- відкритість – створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;

- партнерство – співпраця та налагодження зв’язків з громадськістю, органами державної влади (взаємовідносини);

- відповідальність за зміст і якість інформації;

- правдивість – надання чіткої, правдивої та об’єктивної інформації;

- реалістичність – проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;

- оперативність – своєчасність інформування громадськості;

- доступність – лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.

 

  1. Цільова аудиторія

 

Заходи Комунікаційної стратегії спрямовані на співпрацю з наступними групами цільової аудиторії:

 

Внутрішні:

 

- професійні судді;

- працівники апарату суду.

 

Зовнішні:

 

1) учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо), відвідувачі суду та громадськість загалом;

2) представники ЗМІ;

3) учні та студенти навчальних закладів міста Миколаєва та Миколаївської області;

4) представники суб’єктів владних повноважень.

 

Групи зовнішньої цільової аудиторії на цей час є найбільш пріоритетною цільовою групою.

 

  1. Заходи з реалізації Комунікаційної стратегії

 

    6. Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії

Комунікаційна стратегія впроваджується для покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством, доступності правосуддя, публічності судового розгляду.

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

Громадяни мають сприймати суди як установи, покликані захищати їхні права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

Найвищою оцінкою реалізації комунікаційної стратегії суду буде розуміння громадянами результатів роботи суду та прийнятих судових рішень. Розуміння роботи суду підвищить довіру громадян до системи судочинства, відкритість та прозорість роботи суду сприятиме підвищенню довіри до суддів та ухвалених ними рішень. Суди сприйматимуться громадськістю як установи, які дійсно стоять на її захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин віритиме та може бути впевненим у тому, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону. Зміни в оцінках роботи суду будуть результатом діалогу суду з громадою.