flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Полoження про забезпечення дoступу до публічнoї інфoрмації в Миколаївському апеляційному суді

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням загальних зборів суддів       

Миколаївського апеляційного суду

№ 5 від 26.11.2018 р.

Голова Миколаївського апеляційного суду

М.П. Міняйло

ПOЛОЖЕННЯ

про забезпечення дoступу до публічної інформації

в Миколаївському апеляційному суді

 1. Загальні положення

     1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації в Миколаївському апеляційному суді (далі – апеляційному суді, Суд) відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI (зі змінами).

     1.2. Визначення понять:

     1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні апеляційного суду;

     2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення апеляційним судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні апеляційного суду;

     3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;

     4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;

     5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

     1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України та Кримінально-процесуального кодексу України.

     1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства в апеляційному суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.

      1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність апеляційного суду організовують і забезпечують керівники самостійних структурних підрозділів апарату апеляційного суду.

 

2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність апеляційного суду

      2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність апеляційного суду забезпечується шляхом:

     1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);

     2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті апеляційного суду;

     3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні апеляційного суду;

     4) присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях в апеляційному суді;

     5) надання інформації за запитами на інформацію.

    2.2. Інформація про діяльність апеляційного суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.

    2.3. Публічна інформація про діяльність апеляційного суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.

    Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в апеляційному суді.

     Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном відповідними відділами апарата апеляційного суду або уповноваженими посадовими особами.

    2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність апеляційного суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.

     Перелік відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.

     2.5. Особами, відповідальними за надання відомостей за запитами на інформацію, є керівники самостійних структурних підрозділів апарату апеляційного суду в межах своєї компетенції.

     2.6. Надання публічної інформації про діяльність апеляційного суду запитувачам інформації, а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті апеляційного суду та інформаційних стендах апеляційного суду забезпечують відповідальні керівники структурних підрозділів апарату апеляційного суду за такими напрямами діяльності:

     – інформацію довідкового характеру з автоматизованої системи діловодства загальних судів «Д-3»; про прийом громадян в апеляційному суді, з питань, пов’язаних з реєстрацією вхідної кореспонденції та справ, що надійшли до апеляційного суду – заступник начальника відділу забезпечення діяльності судової палати у цивільних справах;

    – документів, що зберігаються в архіві апеляційного суду – завідувач архіву відділу забезпечення автоматизованого розподілу судових справ та діловодства (канцелярії);

    – про рух судових справ, день, час і місце, стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату в усній (за телефоном) та письмовій формі (за письмовими запитами) – начальники відділів забезпечення діяльності відповідних судових палат;

    – про доходи суддів та працівників апарату апеляційного суду і членів їх сімей, інші персональні дані, а також відомості з урахуванням вимог чинного законодавства України про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про наявність вакансій, порядок і умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців категорії «Б» і «В» – начальник відділу з питань персоналу та організаційної роботи;

    – про бюджет за бюджетними програмами з деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету; про виконання результативних показників, що характеризують виконання бюджетної програми, забезпечення житлом – начальник фінансово-економічного відділу;

     – про нормативно-правові засади діяльності апеляційного суду; висновки на проекти нормативно-правових актів, які стосуються судоустрою, судочинства та статусу суддів апеляційного суду, відомості з бібліотечного фонду апеляційного суду, а також з питань, що стосуються систематизації законодавства, – начальник відділу аналітично-інформаційної роботи та узагальнення судової практики;

     – про статистичні дані щодо здійснення судочинства апеляційного суду, відображені у звітах, матеріали аналізів судової статистики та узагальнень судової практики апеляційного суду – начальник відділу аналітично-інформаційної роботи та узагальнення судової практики;

     – про матеріально-технічне забезпечення апеляційного суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться апеляційним судом; про створення працівникам апеляційного суду безпечних і належних умов праці та надання допомоги у вирішенні соціально-побутових питань; про охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку – начальник відділу матеріально-технічного забезпечення;

     – про інформаційно-телекомунікаційні системи, функціонування автоматизованої системи діловодства загальних судів «Д-3»; про стан забезпечення інформаційно-технічними засобами залів судових засідань; про впровадження та забезпечення комп'ютерною технікою робочих місць суддів та працівників апарату апеляційного суду; відомості щодо функціональних можливостей автоматизованої системи діловодства загальних судів «Д-3»; про висновки щодо визначення та обґрунтування платформи, засобів та інструментів розробки інформаційних технологій, підтримки діяльності апеляційного суду; відомості щодо забезпечення працездатності комп'ютерного та мережевого обладнання; про аналіз ефективності використання комп'ютерної техніки в апеляційному суді; про участь у міжнародних проектах стосовно розробки та впровадження інформаційних технологій судочинства; про провадження сучасних інформаційних технологій в інформаційну діяльність апеляційного суду – провідний інженер-програміст сектору з інформатизації та технічного захисту інформації відділу аналітично-інформаційної роботи та узагальнення судової практики;

     – про доступ до залів судових засідань в апеляційному суді – старші судові розпорядники відділу служби судових розпорядників;

     – про порядок акредитації представників ЗМІ – начальник відділу із забезпечення діяльності керівництва суду;

     - наповнення інформацією веб-сайту апеляційного суду – головний спеціаліст відділу із забезпечення діяльності керівництва суду.

 

3. Надання публічної інформації про діяльність апеляційного суду

     3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується головним спеціалістом відділу із забезпечення діяльності керівництва суду апеляційного суду відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства».

     Порядок взаємодії апеляційного суду з представниками ЗМІ визначено у додатку 2 до цього Положення.

     3.2. Відповідно до Інструкції з діловодства в апеляційному загальному суді (далі – Інструкції) головним спеціалістом відділу із забезпечення діяльності керівництва суду здійснює оприлюднення на веб-сайті апеляційного суду інформації, підготовленої самостійними структурними підрозділами апарату апеляційного суду з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

     3.3. Розміщенню на офіційному веб-сайті апеляційного суду підлягають:

     1) інформація про апеляційний суд і його діяльність:

     – місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номер телефону інформаційного центру;

    – прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови апеляційного суду та його заступників, секретарів судових палат, керівника апарату апеляційного суду та його заступників, а також керівників самостійних структурних підрозділів апарату апеляційного суду;

     – розклад роботи та графік прийому громадян в апеляційному суді;

     – наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців категорії «Б» і «В»;

     – порядок звернення до апеляційного суду учасників судового процесу;

     2) правила внутрішнього службового (трудового) розпорядку апеляційного суду;

     3) інформація про нормативно-правові засади діяльності апеляційного суду;

     4) інформація, пов’язана з розглядом судових справ в апеляційному суді;

     5) узагальнення судової практики та аналіз даних судової статистики;

     6) дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;

     7) відомості про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні апеляційного суду;

     8) інші відомості про діяльність апеляційного суду, які належать до публічної інформації.

     3.4. Рішення апеляційного суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».

     3.5. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщуються:

     1) дані про порядок роботи апеляційного суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності апеляційного суду;

     2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в судових палатах апеляційного суду;

     3) реквізити для сплати судового збору та реквізитів для сплати вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів;

     4) зразок відповідної форми запиту на інформацію;

     5) порядок оскарження судових рішень до апеляційного суду;

     6) заходи, які застосовуються до порушників порядку проведення судового засідання, порядок пропуску до приміщень апеляційного суду і залів судових засідань;

     7) умови і порядок отримання інформації про діяльність апеляційного суду;

     8) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність апеляційного суду.

     3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні в апеляційному суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіо-технічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, встановлених процесуальним законодавством України.

     3.7. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.6, до приміщення апеляційного суду і зали судових засідань регулюється наказом Державної судової адміністрації України «Про затвердження Правил пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів» № 102/765 від 12.09.2005 р.

     3.8. Запитувач має право звернутися до апеляційного суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

     З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм проектів запиту на інформацію, зразки яких можна отримати в канцелярії діловодства та обліку звернень громадян апеляційного суду або роздрукувати на офіційному веб-сайті апеляційного суду (додатки 3–5 до цього Положення).

     Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити головний спеціаліст канцелярії діловодства та обліку звернень громадян апеляційного суду, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

     Форма електронного запиту на інформацію містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 6 до цього Положення).

 

4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

     4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу апеляційного суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією діловодства та обліку звернень громадян апеляційного суду відповідно до Інструкції з урахуванням вимог цього Положення.

     4.2. Запити на інформацію реєструються в автоматизованій системі діловодства загальних судів «Д-3».

    4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції канцелярія діловодства та обліку звернень громадян  апеляційного суду відокремлює запити на інформацію та невідкладно передає їх до голови суду для призначення виконавця.

     4.4. Якщо запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності апеляційного суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються керівники самостійних структурних підрозділів згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6 цього Положення.

     За рішенням голови апеляційного суду або його заступників, керівника апарату апеляційного суду чи його заступників відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного з керівників відповідних структурних підрозділів апарату апеляційного суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше чотирьох робочих днів із дня надходження до апеляційного суду запиту надати відповідальному виконавцю матеріали запиту.

     4.5 Запит на інформацію з резолюцією голови апеляційного суду чи його заступників, керівника апарату апеляційного суду чи його заступників опрацьовується в автоматизованій системі діловодства загальних судів «Д-3» апеляційного суду, після чого невідкладно передається виконавцям.

    4.6. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до апеляційного суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником канцелярії діловодства та обліку звернень громадян в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.

     4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).

    Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до відповідних структурних підрозділів для зберігання в окремих справах з листування структурних підрозділів згідно з  номенклатурою справ апеляційного суду.

     4.8. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання апеляційним судом запиту.

    Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.

    4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, керівник самостійного структурного підрозділу, відповідальний за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він письмово повідомляє запитувача не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.

    4.10. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок, керівник самостійного структурного підрозділу, відповідальний за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту до апеляційного суду повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

    4.11. Якщо у запиті разом із проханням надати публічну інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на запит може бути направлено заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у такій відповіді.

 

5. Порядок надання інформації про діяльність апеляційного суду

      5.1. Відповідь на запит надається керівником відповідного самостійного структурного підрозділу за його підписом.

    Письмова відповідь на запит може бути надана за підписом голови суду, його заступників, суддів-секретарів судових палат, керівника апарату суду, його заступників.

    Відповідь на запит, що містить прохання надати інформацію з різних напрямів діяльності апеляційного суду, виконавцями якого визначено декілька осіб, а відповідальним за надання відповіді – одного з них, а також відповідь із відмовою в наданні інформації на підставах, передбачених підпунктом 1 пункту 5.5 цього Положення, надається за підписом голови суду, його заступників, суддів-секретарів судових палат, керівника апарату апеляційного суду або його заступників із зазначенням виконавця.

     5.2. Відповідь на запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса апеляційного суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.

    5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність апеляційного суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі коли частина запитуваних відомостей належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є загальнодоступною, надається лише остання.

     Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з начальником відділу з режимно-секретної роботи апеляційного суду.

     5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в апеляційному суді.

     5.5. Апеляційний суд має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:

     1) він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством України, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

     2) дані, що запитуються, належать до категорії інформації з обмеженим доступом;

     3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:

     – ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку за його наявності;

     – загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

     – підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

     Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.

      5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.

     Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.

     Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених відповідним Положенням Кабінету Міністрів України та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації.

 

Додаток 1 (Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації)

Додаток 2 (Порядок взаємодії Миколаївського апеляційного суду із представниками засобів масової інформації)

Додаток 3 (Форма електронного запиту на інформацію)

Додаток 4 (Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)

Додаток 5 (Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)

Додаток 6 (Інструкція щодо заповнення електронного запиту на інформацію)